Eindelijk...

...weer een verhaal! Door een storing heb ik lang niks kunnen schrijven maar gelukkig doet mijn blog het weer! Ik ben er al 1,5 maand en de tijd gaat zo ontzettend snel! Voor mijn gevoel ben ik hier pas 2 of 3 weken. Er is veel gebeurd en ik heb zoveel dingen die ik wil vertellen. Laat ik beginnen met hoe mijn dag/week eruit ziet: Maandag t/m donderdag sta ik rond 7:15am op, kleed me aan, ga naar beneden voor ontbijt, poets mijn tanden en om 8am ben ik klaar, mijn werkdag begint. De kinderen zijn dan vaak nog met hun ontbijt bezig en ik zorg ervoor dat ze voldoende hebben gegeten. Daarna kleed ik ze aan en ze poetsen hun tanden. Wat doen we zoal in de week: we gaan naar het kindermuseum, het aquarium, speeltuinen, parken, we spelen thuis of we gaan naar de bibliotheken in de buurt. De bieb is hier heel populair en iedere dag zijn er verschillende activiteiten te doen voor de kinderen. Evan gaat een aantal weken op kamp. De ochtenden dat ik hem weg moet brengen is het vaak een beetje haasten aangezien iedereen uiterlijk 8:40am in de auto moet zitten zodat we er op tijd kunnen zijn. Nadat we Evan hebben afgezet breng ik de dag met Bly en Amelia door. Rond 12:30pm is het lunchtijd. Meestal maak ik sandwiches met peanutbutter&jelly. Soms halen we cheese bagels bij de supermarkt (erg lekker!). 's Avonds maak ik ook eten voor de kinderen. Ik maak mac&cheese, chicken nuggets met potato smileys, scrambled eggs met bacon, hotdogs of hun favoriet spaghetti met parmezaanse kaas (zonder vlees, saus en groente). Rond 6pm komen de ouders thuis en ben ik 'klaar met werken'. Vaak ben ik dan toch langer bezig met opruimen, afwassen of de was. De ouders brengen de kinderen naar bed en daarna wordt er eten voor ons gemaakt. Ik kan met de kinderen mee eten, maar om nou iedere week hetzelfde te eten zie ik niet zo zitten, dus eet ik gezellig met de ouders mee (en dat is ook veel lekkerder zoals heerlijk mals vlees van de bbq). Vaak eten de ouders en ik beneden in de kelder bij de tv. We kletsen wat, kijken wat tv. Rond 8:30-9pm ga ik douche en naar mijn kamer. Dan kijk ik nog wat tv via mijn iPad en daarna ga ik slapen. Vanaf vrijdag heb ik 3 dagen weekend. Ik slaap uit (uitslapen met 3 rondrennende kinderen betekent slapen tot ongeveer 9am). In het weekend spreek ik veel met andere au pairs af. We gaan naar een mall, picknicken op het strand, naar de film, koffie drinken bij Starbucks en de omgeving verkennen. Het is heel makkelijk contact maken met andere au pairs. Je doet hetzelfde werk en je hebt altijd wel wat te kletsen. Een keer per maand hebben we een clustermeeting. Met de au pairs uit de buurt doen we dan allerlei activiteiten. Vorige week dinsdag was mijn eerste meeting en toen zijn we gaan mini golfen. In het kort is dit een beetje mijn week. Ik heb het hier echt naar mijn zin en voel me ook thuis. Het contact met de kinderen wordt steeds beter en beter. De eerste weken waren ze (vooral de jongens) me echt aan het proberen om te zien tot waar ze kunnen gaan en hoe ik reageer. Inmiddels kennen ze me goed genoeg om te weten wie ik ben en wat ik van ze verwacht. Ook met de ouders gaat het steeds beter. Van de oppervlakkige gesprekjes over het weer en hoe was de dag, kletsen we nu gezellig over van alles en nog wat! Ze willen graag weten hoe het met me gaat en hoe ik me voel. Wanneer me iets niet lekker zit moet ik dit zeggen en dan lossen we het op. Wat ik hier heel fijn vind is dat ik 3 dagen achter elkaar weekend heb en een eigen auto heb. Ik moet wel even met de ouders bespreken wanneer ik wegga en waarheen, maar dit is nooit een probleem. Even een dagje naar New York is hier heel normaal, mensen rijden die afstand dagelijks. Voor mij is dit nog steeds ver (ongeveer afstand Eindhoven - Utrecht) maar voor hier normaal. Het is dus niet gek om ergens heen te gaan dat zo'n 70 km verderop ligt. Regelmatig krijg ik de vraag (van zowel de ouders en iedereen hier als vriendinnen van thuis) wat ik nou eigenlijk mis.... Buiten de standaard dingen zoals mijn familie en vrienden, mis ik een verse witte boterham met kaas, mijn eigen bed, zelfs mijn fiets ondanks dat ik die amper gebruik, de douche van thuis, de stile in de avond en de nacht. Hier hoor ik altijd auto's en de trein de toetert wanneer hij bij een overgang komt. Maar ook boodschappen doen. Ik doe dus echt geen boodschappen hier voor mezelf omdat het zo ontzettend duur is! Een liter yoghurt kost $2,50 en een vers brood kost zo'n $7. Ik eet wat er in huis is. Gelukkig zijn de koelkast en de kastjes goed gevuld en heb ik iedere dag een goede maaltijd! Wat ik ook mis is dat een hele goeie en lieve vriendin ineens een vriend heeft en ze me dat via de app moest vertellen ipv face to face wat veel leuker is. Maar ondanks dat ben ik hier zo ontzettend blij voor haar en gun ik haar al het geluk van de wereld! :) En natuurlijk ook alle andere dingen die iedereen meemaakt waar ik niet bij kan zijn. Een verzoekje: komend jaar niet trouwen of even een baby krijgen. ;) Heimwee heb ik tot nu toe nog niet gehad. Schijnbaar komt dit pas na een paar maanden dus ik ben benieuwd. Tot nu toe voel ik me goed, gaat het goed, heb ik veel plezier en wil ik absoluut nog niet naar huis! Liefs, Kim. Ps: voor foto's zie mijn Facebook!

Reacties

Reacties

judith

Heey kim, sorry maar die baby laat ik niet nog een jaar zitten. Die komt uiterlijk binnen vijf weekjes. Maar je zal het wel horen en zien op facebook enzo.

Bianca

Leuk om te lezen hoe het met je gaat en hoe je dagen eruit zien. Al leuke aanraders voor ons ? En wow dat eten zo duur is is me niet opgevallen haha kwam bijna met heel koffer thuis haha. Ga Amerika zien en laat je niet door de afstand tegen houden daar krijg je anders spijt van. Misschien anders het openbaar vervoer ?

Carlijn

Eindelijk een nieuw verhaal :-D Leukk!! Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt daar! Vervelend dat er een storing was op de site.. Maar gelukkig kunnen we je nu weer spammen ;-) Live the American dream girl!! Kijk uit naar je volgende story! :-) xx

tante Gonny

Hé lieverd,

Fijn om weer te kunnen lezen wat je allemaal meemaakt.
Natuurlijk blijf ik ook via 'de andere kanalen' op de hoogte, maar zo'n verhaal blijft gezellig om te lezen.

xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!