Living with my new family...

... is great!

Afgelopen donderdag was het zover. Om 7:30 PM kwam Ty me ophalen bij het hotel. Ty ken ik nog niet zo heel goed. Al het contact dat ik heb gehad ging via Ellie. Dus ik was best wel zenuwachtig aangezien ik zo'n 1,5 uur met hem in de auto moest zitten. Ik kreeg gelijk een knuffel en dat gaf een goed gevoel. De meeste vaders geven een hand was me verteld en zijn toch wat afstandelijker dan de moeders. Thuis aangekomen hoorde ik Ellie in de verte al roepen "Is she here? I wanna see her." Ook van haar kreeg ik een knuffel. Daarna hebben we mijn koffers naar mijn kamer gebracht en daarna terug naar beneden voor pizza.

Vrijdagochtend werd ik vroeg wakker. De kinderen wisten dat Ty me op zou halen en aangezien Ty thuis was, moest ik ook ergens zijn. Ik had verwacht dat de kinderen in het begin wat stil zouden zijn en teruggetrokken, maar het was het tegenovergestelde! Ze kwamen op schoot zitten en vertelde van alles over het huis en over zichzelf. Bly zat bij me op schoot en zei heel schattig: "I have to tell you something... Sometimes we can listen, but sometimes we don't listen so now you know that we can be bad." De vrijdag was een lange dag. Met Ellie en de kids zijn we overal naartoe gereden om te laten zien wat waar is.
Op zaterdag hetzelfde. Ik werd om 9 AM wakker gemaakt door Amelia en Ellie en toen ik beneden kwam stond mijn kop thee en ontbijt al klaar. Ook deze dag zijn we weer naar verschillende plekken gereden om te laten zien wat waar is. Aan het einde van de middag zijn we naar een groot winkelcentrum geweest. Het is zo'n 40 min rijden (wat voor hier heel dichtbij is en voor mij nog steeds ver weg...) en daar moet ik echt vaker naartoe!
Zondag zijn we naar een picknick in het park geweest als afsluiting van het baseball seizoen. Er was van alles te doen voor kids en je kon er gratis eten en drinken. We kwamen vrienden tegen die ook een au pair hebben. De moeders wisselde onze nummers uit zodat we een 'playdate' konden regelen voor maandag. Na de picknick zijn we naar Walmart gereden. Ik wist niet goed wat te verwachten en had er eigenlijk meer van verwacht. Ik zie het als een soort Makro. Leuke winkel, ga ik zeker vaak naartoe, maar niet zo speciaal als ik in eerst instantie dacht. Nadat we Ty en de kids thuis hadden afgezet, hebben Ellie ik nog wat rondgereden. Aan het eind van de middag zijn we naar vrienden gegaan voor een bbq. Deze dag mocht ik rijden in 'mijn auto'. Rijden in Amerika is niet zo anders dan ik had verwacht. Ik moet nog heel erg wennen dat je bij veel kruisingen rechtsaf kunt slaan, ook al staat het stoplicht op rood.

En vandaag was het zover: mijn eerste 'werkdag'. Ik vind het raar om het een werkdag te noemen aangezien ik hier in huis woon en niet op een bepaalde tijd aanwezig ben en weer ga. Ook na mijn werktijd heb ik in het huishouden en met de kinderen. Er is geen specifieke begintijd en geen specifieke eindtijd vind ik.
Mijn eerste dag was een drukke dag! In de ochtend heb ik alle spullen klaar gezet met Ellie voor een dagje strand. Rond 11 AM had ik met Anne (au pair) afgesproken. We hebben gepicknickt op het strand en de kids vermaakten zich prima. Ondanks al het goede smeren van de afgelopen dagen, zijn mijn benen en mijn voorhoofd toch verbrand... Morgen een petje gaan kopen.
Na het strand moesten we snel naar huis en omkleden voor zwemles. Na de zwemles meteen naar huis om eten te maken. Mac and Cheese. Na alle verhalen heb ik dit dan eindelijk kunnen proberen! Na 1 hap had ik genoeg haha! Doe mij maar pasta met groente en een lekkere saus. De kinderen eten hier eerst en worden in bed gelegd en dan pas eten de ouders. Ik eet met de ouders mee aangezien de kinderen nogal kieskeurig zijn. ;)
Nadat de kinderen in bed lagen, hebben de ouders en ik het au pair boekje doorgenomen. Hierin staan alle regels en afspraken. De ouders willen dat ik me thuis voel en deel uitmaak van hun familie. Wanneer ik iets nodig heb of iets zit me niet lekker moet ik dat meteen zeggen. Ze geven me een heel warm en welkom gevoel en dat voelt goed! In hun ogen ben ik niet 'de au pair' die voor de kinderen zorgt en hun rommel opruimt, voor hun ben ik een heel van de familie.

Het was een leuke eerste dag! De kinderen zijn schatjes, maar ook boeven! Ik merk dat ze me uitproberen en willen weten tot waar ze kunnen gaan. Het woordje 'no' is niet hun lievelingsantwoord en als het aan hun ligt snacken ze heel de dag door. Maar goed, zo is ieder kind en ondanks dat zijn het echt schatjes die houden van knuffelen, gek doen, kietelen en kusjes geven.

Liefs, Kim.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!