Al 2 maanden in the USA.

Ik ben al 2 maanden in the USA. Ik geniet volop! Van zowel de kinderen als de leuke uitjes en de omgeving leren kennen. Mijn plekje binnen het gezin heb ik gevonden en dat is een heel fijn gevoel! Ik vind het heerlijk om met de kinderen te knuffelen en gek te doen en probeer dat ook veel met ze te doen. Met Amelia gaat dat heel makkelijk. Wanneer ik mijn armen open komt ze naar me toe rennen en springt ze in mijn armen en geeft me een stevige knuffel. Af en toe komt er ook een kusje bij. Evan en Bly zijn wat stoerder en doen dat niet snel. Maar wanneer we op de bank hangen kruipen ze tegen me aan of op schoot en zo zitten we minuten samen. Love it! Ik merk dat de kinderen het ook leuk vinden. Wanneer ze thuis komen van iets (boodschappen, feestje etc.) en ik ben beneden, komen ze naar me toe om te vertellen over hun dag. De eerste paar weken deden ze dit nog niet zoveel omdat ze me nog moesten leren kennen. We kennen mekaar nu goed genoeg denk ik zo om te zeggen dat ik deel uitmaak van de familie en de kinderen het leuk vinden wanneer ik er ben en we samen leuke dingen doen. Een groot verschil hier in vergelijking met thuis is het autorijden. Ik rij in een redelijk grote auto (Mitsubishi montero) en het is een automaat en dat is zo fijn! Qua snelheden is het hier niet veel anders. Op de snelwegen in de omgeving mag je niet harder rijden dan zo'n 90 km per uur. Dat is wel even wennen aangezien we thuis zo'n 30-40 km harder mogen rijden... Op de snelweg mag je zowel rechts als links inhalen. Officieel mag je niet rechts inhalen volgens mij, maar je wordt er niet voor aangehouden wanneer een agent het ziet (zij doen het zelf ook). Dit is wel heel erg wennen want je moet dus meer spiegelen en aan beide kanten racen er auto's voorbij wat soms heel vervelend is omdat mensen over de weg zigzaggen om zo snel mogelijk ergens te kunnen zijn. Wanneer je je auto parkeert moet de auto in dezelfde richting als het rijdende verkeer staan. Je parkeert dus altijd aan de rechterkant met de neus naar voren zodat je niet de auto hoeft te keren en eventueel ander verkeer tegen houdt. Wel handig want je kunt meteen wegrijden, maar soms is er geen plek aan de rechterkant en moet je wel ergens keren omdat er links wel plek is. Het leukste van allemaal vind ik dat je bij veel stoplichten rechtsaf mag slaan ondanks dat het rood is. Wanneer dit niet mag hangt er een bordje "no turn on red". Hier moest ik zo aan wennen! Vaak is de rechterbaan voor zowel rechtsaf als rechtdoor en wanneer ik dan niet wist of ik af mocht slaan durfde ik mijn knipperlicht niet aan te zetten. Want wanneer je stil staat terwijl je rechtsaf mag slaan en je houdt het verkeer op, hoor je heel snel een claxon en dat betekent dat je heel snel moet doorrijden. Ook iets waar ik aan moest wennen, het claxoneren van andere auto's. Inmiddels heb ik de verkeersregels door en weet ik wanneer ik af mag slaan bij rood licht en ook ik heb mijn claxon al ontdekt en begin op een Amerikaan te lijken. Wanneer de auto voor me niet oplet gaat mijn hand automatisch naar de claxon en roep ik in de auto "opletten aub!" (niet dat ze me horen maar gaat om het idee). Iedereen wil hier zo snel mogelijk op plaats van bestemming komen dus iedereen op de weg heeft haast. Dat ik nog geen ongelukken heb zien gebeuren verbaast me soms! Een groot irritatiepunt in het verkeer zijn de stoplichten. Lang leven de vele rotondes in Nederland! Soms sta je bij een stoplicht 90 seconden stil. Je hebt snel door wanneer je aan de beurt bent. De stoplichten hangen aan de overkant van de kruising dus vaak kun je ook het stoplicht zien van de straten links en rechts van je. Wanneer die op rood springen weet je dat jouw stoplicht op groen gaat springen dus laat je de rem los, begin je zachtjes te rollen en zodra het groen is geef je veel gas. Door rood rijden kan hier heel makkelijk. Er hangen geen flitsers dus wanneer je redelijk hard rijdt, het stoplicht springt op oranje, je weet dat je het net wel of net niet gaat halen, geef je extra gas en rij je door ook al springt het op rood. Of je remt en bent dan net 1 seconde te laat waardoor je ver over de stopstreep staat. Maakt allemaal niet uit, doet iedereen hier. Ik heb 3 kinderen in de auto zitten dus rij voorzichtig. Liever te zacht dan te hard, houd meer dan voldoende afstand en wanneer het stoplicht op oranje springt en ik de mogelijkheid heb om te stoppen doe ik dat ook. Ik hou van goed doorrijden en rijd liever 5 km te hard dan 5 km te zacht. Maar sinds ik hier ben, en zeker met de kinderen in de auto, ben ik voorzichtiger geworden. Denk nu niet dat ik thuis altijd roekeloos rijd en niet voorzichtig ben! Maar aangezien er veel mensen hier wel roekeloos rijden moet ik wel extra voorzichtig zijn. Het autorijden hier vind ik wel heel leuk! Sowieso vind ik autorijden leuk, maar vooral in een nieuwe omgeving. Ooit wil ik een keer in NYC rijden. Dat is echt een chaos en zelfs mijn hostparents rijden er niet graag. Maar het is een uitdaging en daar houd ik wel van. Wie weet doe ik het ooit. Liefs, Kim. Ps: voor foto's zie mijn Facebook!

Reacties

Reacties

daphne

Leuk dat de kinderen jou nu meer als onderdeel van het gezin beschouwen. En dat is ook logisch, jij bent langer met ze bezig dan de eigen ouders. Ik kan me soms nog steeds niet voorstellen dat mensen zoiets willen. Een au pair in huis voor je kinderen. Maar il vind het super dat je het mee maakt hoor!

Het verkeer lijkt me dood eng. Zeker in new york. Wie had er laatst ool al weer gereden? Ik snap dat je voorzichtig doet. Zijn toch andermans kinderen...

Veel plezier nog met de kids tot ze weer naar school moeten. Dan begint het rustige leven weer!

Marlou

Ha kim, zie je nou wel alles komt op zijn pootjes terecht:) het heeft natuurlijk tijd nodig om alles te leren kennen maar als je je daar uiteindelijk zo thuis voelt dan is dat geweldig! Kijk maar uit, dalijk gaan ze je nog als een echte moeder zien hehe.

Ja dat verkeer, voor mij zou het ook niks zijn denk ik maar ja je moet eraan geloven. Je hebt geen keus. Als je hier weer terug bent in NL zal de rijstijl van hier weer erg aanpassen zijn. Maar weer een ervaring rijker zou ik zeggen:)

Hou je goed daar en wat een mooie en leuke foto's! Je hebt er een super tijd. Hou dat vast! Xxxx

bianca

Leuk om te lezen dat zo goed gaat allemaal. Zag dat je intussen ook naar new york bent geweest onwijs gaaf. Geniet van alles !
X

Carlijn

Succes met autorijden in NYC! Weet waar je aan begint! ;-)
Geniet van het fijne leven daar! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!