Bezoek van mijn lieve zusje!

Donderdag 2 oktober was het dan eindelijk zover! Na 3,5 maand zagen Ilse en ik elkaar weer. Ik kan je vertellen dat dat een heel apart gevoel was. De hele dag was ik zenuwachtig en overal stond ik te stuiteren als een klein kind omdat ik die avond mijn zusje weer zou zien. De minuten kropen voorbij. De tijd ging snel maar ook weer heel langzaam.Om 5:15pmkwam Kirsty mij ophalen om naar het station te brengen en een half uurtje later zat ik in de trein naar Grand Central. Daar eenmaal aangekomen snel naar buiten, hand omhoog en binnen een paar minuten stond er een taxi voor mijn neus die me naar het hotel ging brengen (voor de eerste keer in een gele taxi in NY, wat rijden die als een stelletje debielen!)om 7:30pmwas ik in het hotel. Snel naar de lift rennen. In de lift naar boven naar de 10e verdieping. De deur ging open en in de gang zag ik Ilse al in de deuropening van onze kamer staan. Ik begon te gillen van blijdschap en de vrouwen die op de lift stonden te wachten schrokken heel erg (grappig moment, moest je bij zijn om te weten hoe grappig). Ik rende naar Ilse toe en eindelijk konden we elkaar knuffelen. Wat was dat fijn! Het voelde meteen weer zo vertrouwd als altijd, alsof ik nooit ben weggeweest.

Tot en met zondag hebben we in het Empire Hotel gezeten en zoveel mogelijk gezien. Times Square, Rockefeller center, Empire State Building, Vrijheidsbeeld, Central Park, Broadway, 5th Ave en nog veel meer!Op zondagzijn we in de middag naar huis gegaan. We waren daar rond half 4 en er was niemand thuis. Eigenlijk was dat wel heel fijn want nu hadden we de tijd om alle spullen naar mijn kamer te brengen en vast wat uit te pakken voordat de lieve bende van ellende thuis zou komen. ;)
Terwijl Ilse er was moest ik gewoon werken zoals altijd. Ilse stond 's ochtends mee op en bracht de kinderen mee naar school. Wanneer we vrij waren gingen we koffie drinken bij Starbucks (man, wat hebben we daar veel geld aan uitgegeven!), ontbijten bij de subway, winkelen, boodschappen doen of doen waar we samen goed in zijn: bankhangen en niks doen.
Wat ik heel fijn vond was dat de kinderen meteen dol op Ilse waren. Ondanks dat ze nu al bijna weer een week weg is, praten de kinderen nog steeds iedere dag over haar. Dinsdag kwam Evan uit school, liep naar binnen en zei: "Kim, ik ga Ilse boven halen." Zo lief!
Het was zo fijn om na 4 maanden eindelijk iemand te kunnen laten zien waar ik woon, boodschappen doe, koffie drink, ga winkelen etc. Ik probeer altijd zo goed mogelijk uit te leggen waar iets is, hoever ik moet rijden en hoe het eruit ziet. Maar dat is toch best lastig. Je kunt alles wel via Google opzoeken, maar dat is toch anders.
Ilse heb ik afgelopen zaterdag naar het vliegveld gebracht. Kirsty is met ons meegegaan omdat ik niet alleen terug wilde rijden. Ik ken mezelf, dan rijd ik huilend naar huis en dat vond ik niet zo'n goed plan. Nadat we op het vliegveld afscheid hadden genomen zijn Kirsty en ik vrij snel naar huis gegaan. In de auto hebben we gezellig zitten kletsen en dat was zo fijn! Toen we na 1,5 uur rijden weer thuis kwam is Kirsty naar huis gegaan. Ik kwam binnen in een leeg huis, de familie was bij vrienden, en ik barstte in tranen uit. Ik denk dat ik wel een uur heb gehuild en dat voelde, heel gek, heel fijn. Ik heb een paar dagen weer even moeten wennen aan het "alleen zijn". Voor 2,5 week 24/7 met je zusje en ineens is dat weg. Zondag en maandag hoefde je maar boe tegen me te zeggen en ik begon te huilen. Ik heb heel vaak in mezelf gezegd "ik ga ook naar huis, ik wil hier niet zijn". Ik weet dat ik niet naar huis wil want er is nog zoveel dat ik hier wil doen. Gelukkig is dat gevoel weer over en ben ik blij dat ik hier ben. De kinderen merkte denk ik ook wel dat ik verdrietig was want ze kwamen veel knuffelen. Zo lief en fijn!
Het waren 2 geweldige weken met Ilse! Gelukkig komen er weer leuke vooruitzichten aan zoals Halloween. Ik weet nog niet precies wat ik ga doen, maar ik wil me wel leuk verkleden en op stap. En over 2 weken komen mijn lieve tante Gonny en Frank voor 6 dagen naar hier. Ze logeren in een hotel hier om de hoek. Hopelijk is het weer goed en kunnen een paar dagen naar NY zonder regen. Het wordt namelijk herfst, blaadjes vallen van de bomen en het wordt koud... Nog even duimen voor mooi weer! Buiten het bezoekje van tante Gonny en Frank komt ook Thanksgiving eraan en daarna kerstmis. Ben heel benieuwd naar de feestdagen hier!
Liefs, Kim.

Reacties

Reacties

Carlijn

Mooi verhaal lieve Kim!! Fijn dat jullie zo'n fijne tijd hebben gehad samen! Ook leuk hè in die yellow cabs.. ;-) Mijn reislustigheid gaat steeds weer kriebelen als ik jouw verhalen lees! Ben benieuwd hoe de Halloween beleving is daar in de VS. Natuurlijk hét land om te zijn in die tijd.
Ook vanuit een herfstig Nederland knuffels voor jou! xxx

Ilse

Ik vond het ook heeeeeeel fijn om er te zijn, eindelijk weet ik waar en hoe je woont! Maar je weet wat ik gezegd heb: you can do this!! Nog 2 weken dan komen Gonny en Frank en hopelijk nog 4 maanden, dan kom ik sneeuwpoppen bouwen met je schatjes! Geef ze maar een dikke knuffel van me! Xxxxxx

pap en mam

altijd leuk om nog eens te lezen wat je allemaal al hebt
verteld.
Nu eerst genieten van Halloween (we zijn benieuwd naar je outfit) en dan weer genieten van bezoek uit Holland.

Dikke kus en tot snel.

Franca

Kan me helemaal voorstellen hoe jullie ontmoeting was. Die vrouwen bij de lift praten er volgens mij nog steeds over. Veel plezier met Halloween en wel je outfit laten zien. Liefs

Marlou

Kim, wat fijn dat je eindelijk een bekend gezicht uit Nederland hebt gezien!;) Dan vliegen die weken zo om! Geniet van Halloween, dat wordt bij ons morgen gevierd in ''ons dorp''. Iedereen gaat mee met de spooktocht maar ik niet, ben er echt te schijterig voor (A). Maar sluit me later in de avond wel weer aan in de kroeg hahaha.
Hou je goed daar en tot spreeks!!!XXX

tante Gonny

He lieverd,

Ik heb weer genoten van je enthousiaste verhaal.
Heerlijk hè, om echt zusjes te zijn! Waar ken ik dat van?
Ik kijk er naaruit om ook vrouwen aan het schrikken te maken bij de lift :-).
Eerst plezier maken met Haloween en dan gaan wij dat met zijn drietjes doen.
Dikke knuffel van Frank en tante Gonny. xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!